20 Mart 2011 Pazar

Matemetik Dersi Ürün Dosyam

                                                        ADI : BÜŞRA
                                                        SOYADI : ÇİÇEK
                                                        NUMARASI : 726
                                                         SINIFI : 7/B


                                
                                                         İÇİNDEKİLER
1) Matemetik alanındaki öz geçmişim.
2) Öğrenci ürün dosyasının genel değerlendirme ölçütleri
3) İlk çalışmaya ait taslak ve ödevin son hali
4) 1 çalışmaya ait taslak ve ödevin son hali.

                                                      Matemetik Alanındaki Öz Geçmişim
                         
Anahtar Sorular :         
  • Matemetiğe ne zaman ilgi duymaya başladım?
       Matematiğe 6 sınıftan beri ilgi duymaya başladım.
  • Matematik dersinde en çok ilgimi çeken konu nedir? 
      Çokgenler.
  •  Okul dışında matematik ile igili çalışmalarım nelerdir?
  • Matematiğin hoşlandığım yönleri varmı?
      Evet matematikle ilgili testler çözmeyi çok severim
  • Matematik dersinde başka nelerin olmasını isterdim?
  •  Gelecekle ilgili yapmak istediklerime bu dersin nasıl bir katkısı olabilir?
       Hesaplama yaparken.
                                 
                                          Öğrenci Ürün Dosyasının Genel Değerlendirme Ölçütleri 
   

  • Dosyamda bulunması gerekenlerin tümü var.
  • Çalışmamı yaparken diğer derslerimden de yararlandım.Evet bilgisyar dersinden ve matematik kitaplarımdan yaranlandım.
  • Seçtiğim  ürünleri yıl boyunca edindiğim becerileri yansıtıyor.
  • Dosyamın kapağını , kendii en iyi biçimde yasıtacak şekilde hazırladım.
Tertip ve Düzen:
  • Tüm çalışmalarım için uygun başlıklar kullanmaya çalıştım.
  • Çalışmalarımı içindekiler bölümünde belertdiğim sıraya göre azdım.
  • Tüm çalışmalarım düzenli yazılarım okunaklı ve görsellerle süslü.
Yansıtma:
  • Seçtiğim çalışmalar güçlü yanlarımı ve gelişimimi  yansıtıyor.

  
 ÜRÜN KONTROL LİSTESİ



                                                   ÇalışmalarEvet    Hayır
Çalışmanın taslağını hazırladım.x
Çalışmamı geliştirme aşamasında öğretmenim,ailem,ve arkadaşlarımın düşüncesinden yararlandım.Gerekli ekleme ve çıkarmaları yaptım.Arkadaşımızın "Ödevindeki soruların sayısı az ve çözümlerinde hata var"yorumu benim için çok yararlı oldu.x
Çalışmamı yazım ve anlatım kurallarına uygunluğu açısından gözden geçirip gerekli düzeltmeleri yaptım.x
Çalışmamı sunmaya hazır hale geldim.x



ÜRÜN BİLGİLERİ
Çalışmayı nasıl yapacağımı planladım

.Araştırmalar yaptım.
Bilgilerimin yanlışlığını kontrol ettim ve görsellerle süsledim
.Blogumda yayınladım
.Ürünü seçme gerekçelerim:Bu ödev ilk blog ödevim olduğu için ve blogu tam bilmediğim için çok güzel yapamadım ve görsellerle süsleyemedim ama şimdi eksiklerimi ve yanlışlarımı düzelttim.


Ürün öz değerlendirme

Bu çalışmada şunları çok iyi yaptım: Görsellerle süsledim bilgilerim yanlışlığını düzelttim.

 Çalışmamım şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yardım alabilirdim:

 Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım: Hedefime tamamen ulaşmadım ama aklımdaki soru işretlerinin çoğu gitti.
 Bu çalışmada benim şu özelliklerimin gelişiini yansıtıyor:Soru çözerken hızlı düşünmemi sağlıyor ve daha çabuk anlayabiliyorum.


Bu çalışmada şunları söylemk isterdim: Bu çalışmada bilgilerimin daha çok çağaldığını ve dha hızlı soru çözebileceğimi düşünüyorum


.TASLAK 1 (ÖDEVİMİN İLK HALİ)ÇOKGENLER

Çevremizdeki Çokgenler
1)Masa
2)Huni
3)Pano
4)Evlerin çatıları
5)Uçurtma       
SORULAR:

1)Bir düzgün sekizgenin iç açılar toplamının,bir iç açısının,dış açılar toplamının,bir dış açısını bulunuz.
İç açılar toplamı:=(8-2). 180 derece
                         =6.180 derece
İç açılar toplamı:1080 derce

Bir iç açısı:1080/8=135 derece

Dış açılar toplamı:360 derece

Bir dış açısı:360/8=45 derece

2)Bir düzgün altıgenin iç açılarının ölçüleri toplamını,bir iç açısını,dış açılarının ölçüleri toplamı ve bir dış açısını bulunuz
   İç açıların ölçülerin toplamı=(n-2).180 derece
            =4.180 derce
iç açılar toplamı=720 derce
bir iç açısı=720/6=120 derce
dış açılar toplamı=360 derece
bir dış açısı=360/6=60 derece                     
                                 
Bu çalışma benim şu özelliklerimin gelişimini yansıtıyor:Soru çözerken hızlı düşünmemi sağlıyor ve daha çabuk anlayabiliyorum.
Bu çalışma ile ilgili unlarıda söylemek isterdim: Bu çalışmada bilgilerimin daha çok çağldığını düşünüyorum.



3)Düzgün beşgenin bir dış açısının ölçüsü kaç derecedir?
Cvp:=360/n
       =360/5
       =72

4)Düzgün dörtgenin bir dış açısı kaç derecedir?
Cvp:(4-2).180=2.180
                 =360

5)Düzgün bir beşkenin iç açıları toplamı kaç derecedir?
Cvp:(5-2).180=3.180
                     =540

6)Sekizgenin iç açıları toplamı kaç derecedir?
Cvp:(8-2).180=6.180
                     =1080

7)Sekizgenin bir iç açısının toplamı kaç derecedir?
Cvp:(8-2).180/8=6.180
                        =1080
                        =1080/8
                         =135

8)Düzgün beşgenin bir iç açısının ölçüsü kaç derecedir?
Cvp:(5-2).180/5=4.180
                        =540
                        =540/2
                        =108

9)Düzgün dörtgenin bir dış açısı kaç derecedir?
Cvp:(4-2).180=2.180
                      =360

10)Bir düzgün sekizgenin iç açılar toplamı bir iç açısını bulunuz.
Cvp:(8-2).180= 6.180
                     =1048                      
                      =135

11)Bir dış açısının ölçüsü 30 derece olan düzgün çokgen kaç kenardır?

Kenarlı bir düzgün çokgenin bir dş açısının ölçüsü:
     =360/n      
30 derece=360/n


12)Altıgenin köşegen sayısını bulalım.

(n-3).n/2
=(6-3).6/2
=1.6/2=3

13)Yedigenin iç açılarının ölçüleri toplamı kaç derecedir?


(7-2).180= 5.180
= 900
14)Düzgün sekizgenin bir iç açısının toplamı kaç dercedir?
(8-2).180/8= 6.180
                   = 1080
                   = 1080/8
                   = 135
Kaynak:

Zambak test kitabı 177,178
Zambak yaprak test 16,17
Matematık defterim.
ÖZDEĞERLENDİRMEM.
Çokgenler konusunu anlamamıştım iyikide hocamız bu odevi bize vermiş bana çok yararı oldu konuyu az çok anladım ve aklımdan sorular kurup çozdum daha çok zambak test kitabından bakıp çözdüm ve fazla sorular bulamadım ama bence güzel oldu..
Hazırlayan
Büşra Çiçek
7/B 726
TASLAK 2(ÖDEVİMİN SON HALİ)
ÇOKGENLER
Masa




Huni







Matar Pano





   Evlerin Çatıları





 Uçurtma


Çevremizdeki Çokgenler
1)Masa
2)Dolap
3)Pano
4)Televizyon
5)Buzdolabı
        SORULAR:
1)Bir düzgün sekizgenin iç açılar toplamının,bir iç açısının,dış açılar toplamının,bir dış açısını bulunuz.
İç açılar toplamı:=(8-2). 180 derece
                         =6.180 derece
İç açılar toplamı:1080 derce

Bir iç açısı:1080/8=135 derece

Dış açılar toplamı:360 derece

Bir dış açısı:360/8=45 derece

2)Bir düzgün altıgenin iç açılarının ölçüleri toplamını,bir iç açısını,dış açılarının ölçüleri toplamı ve bir dış açısını bulunuz
   İç açıların ölçülerin toplamı=(n-2).180 derece
            =4.180 derce
iç açılar toplamı=720 derce
bir iç açısı=720/6=120 derce
dış açılar toplamı=360 derece
bir dış açısı=360/6=60 derece                     
                                 

3)Düzgün beşgenin bir dış açısının ölçüsü kaç derecedir?
Cvp:=360/n
       =360/5
       =72

4)Düzgün dörtgenin bir dış açısı kaç derecedir?
Cvp:(4-2).180=2.180
                 =360

5)Düzgün bir beşkenin iç açıları toplamı kaç derecedir?
Cvp:(5-2).180=3.180
                     =540

6)Sekizgenin iç açıları toplamı kaç derecedir?
Cvp:(8-2).180=6.180
                     =1080

7)Sekizgenin bir iç açısının toplamı kaç derecedir?
Cvp:(8-2).180/8=6.180
                        =1080
                        =1080/8
                         =135

8)Düzgün beşgenin bir iç açısının ölçüsü kaç derecedir?
Cvp:(5-2).180/5=4.180
                        =540
                        =540/2
                        =108

9)Düzgün dörtgenin bir dış açısı kaç derecedir?
Cvp:(4-2).180=2.180
                      =360

10)Bir düzgün sekizgenin iç açılar toplamı bir iç açısını bulunuz.
Cvp:(8-2).180= 6.180
                     =1048                      
                      =135

11)Bir dış açısının ölçüsü 30 derece olan düzgün çokgen kaç kenardır?

Kenarlı bir düzgün çokgenin bir dş açısının ölçüsü:
     =360/n      
30 derece=360/n


12)Altıgenin köşegen sayısını bulalım.

(n-3).n/2
=(6-3).6/2
=1.6/2=3

13)Yedigenin iç açılarının ölçüleri toplamı kaç derecedir?


(7-2).180= 5.180
= 900
14)Düzgün sekizgenin bir iç açısının toplamı kaç dercedir?
(8-2).180/8= 6.180
                   = 1080
                   = 1080/8
                   = 135
Kaynak:

Zambak test kitabı 177,178
Zambak yaprak test 16,17
Matematık defterim.
ÖZDEĞERLENDİRMEM.
Çokgenler konusunu anlamamıştım iyikide hocamız bu odevi bize vermiş bana çok yararı oldu konuyu az çok anladım ve aklımdan sorular kurup çozdum daha çok zambak test kitabından bakıp çözdüm ve fazla sorular bulamadım ama bence güzel oldu..
Hazırlayan
Büşra Çiçek
7/B 726




Çalışmalarım önce nasıldı?Şimdi nasıl gidiyor?
Görselim yoktu ve sorularımın bikaçtanesi yanlıştı.Görsellerle süsledim ve sorularımı düzeltdim.
Çalışmalarım ne denli açık ve anlaşılırdı?Çalışmalarım şimdi ne denli açık ve açık ve anlaşılır?
Yazılarım okunaklıydı fakat görsel olmadığı için çok dikkat çekmiyordu.Yazılarım daha da okunaklı ve görsel olduuğu için ilgi çekiyor.
Beklentilerim ne denli gerçekçiydi?Bu konuda şimdi ne düşünüyorum?
Sorularımın güzel olduğuna inanıyorum.Şimdi ödevimin daha güzel olduğuu düşünüyorum
Geliştirmeye açık alanlar başlangıçta nelerdi?Şimdi hangi alanlar geliştirmeye açık?
___________________________________________


CEBİRİN TARİHİ

Çalışmayı nasıl yapacağımı planladım.

.Araştırmalar yaptım.
Bilgilerimin yanlışlığını kontrol ettim ve görsellerle süsledim.
.Blogumda yayınladım.

.Ürünü seçme gerekçelerim:Bu ödev ilk blog ödevim olduğu için ve blogu tam bilmediğim için çok güzel yapamadım ve görsellerle süsleyemedim ama şimdi eksiklerimi ve yanlışlarımı düzelttim.

Bu çalışmada şunları çok iyi yaptım: Yanlış olan biligilerimi doğruladım ve görsel ekledim.

Çalışmamın şu alanlarında biraz daha gayret gösterebilir ve yrdım alabilirdim:Sorularım daha fazla olabilidi.

Belirlediğim hedefe şu kadar ulaştım:Tamamen ulaşmadım ama aklımdaki soru işaretlrinin çoğu gitti.

 
TASLAK 1 (ÖDEVİMİN İLK HALİ)



1)Cebir nedir?
Cebir.yapı,bağlantı,ve nicelik üzerine uğraşan bir matematik dalıdır.
2)Cebir ismi nereden geliyor?
cebir ismi arap kökenli islam alimi el cabir bin hayyamın isminden geliyor.
3)Cebirin tarihi:
Eski Yunan matematikçileri cebir ile geometriyi ortak kullanmışlardır.
4)Cebiri ilk kim nerede bulmuştur?
Cebir ile en eski bilgiler M.Ö.1700-1600 dan kalan eski mısır papirüsleri üzerinde yazılmış olarak bulunmuştur.
5)Ebu Abdullah Muhammed bin Musa el-Harezmi kimdir?
Ebu abdullah muhammed bin musa el harezmi matematik, gökbilim ve coğrafya alanlarında çalışmış ünlü bir türk bilginidir.
6)Türk-islam dünyasında cebirin kullanımı nasıl başlamış ve devam etmiştir?
Matematiğin geniş bir dalı olan cebire ait temel bilgilerin büyük bir çoğunluğu, 8. ile 16. yüzyıl Türk - İslam Dünyası alimleri tarafından ilk olarak ortaya konulmuş ve belli bir noktaya kadar daiğinde, açık olarak şu hüküm görülür.
7)Cebirin çeşitleri nelerdir?
açı ve üçgendir.
8)Cebirin kullanm alanları:
Matematik, Astronomi, Bilgisayar Programcılığı ve Tıp’ta cebir kullanırız.
9)Harezmi'nin cebir hakkında yaptığı çalışmalar: 
Cebiri müstakil bir bilim dalı haline getirmiştir.
10)Şimdiye kadar cebirle ilgili öğrendiğiniz konular nelerdir?
Cebirsel ifadelerdir.
11)

12)Cebirsel ifadelere örnek yazınız
3a+5b gibi cebirsel ifadelerde toplama veya çıkarma sembolleriyle ayrılan 3a ve 5b'ye terim denir
13)

14)Cebiri siz keşfetseydiniz hangi isim verirdiniz?
ben matematiksel ifadeler ismini verirdim.
15)Cebir olmasaydı matematik ne zorluklarla karşılaşırdı?
geometreyi felan bilmezdik öğrenemezdik.
16)

17)Değerlndirme raporu:
Cebirin nasıl bişey olduğunu daha ayrıntılı öğrendim ve bilgi edindim örnekler verdim.
18)Kaynaklar
internet ve ansiklopedi..


TASLAK 2 (ÖDEVİMİN SON HALİ)

CEBİR TARİHİ


1)Cebir nedir?
Cebir.yapı,bağlantı,ve nicelik üzerine uğraşan bir matematik dalıdır.
2)Cebir ismi nereden geliyor?
cebir ismi arap kökenli islam alimi el cabir bin hayyamın isminden geliyor.
3)Cebirin tarihi:
Eski Yunan matematikçileri cebir ile geometriyi ortak kullanmışlardır.
4)Cebiri ilk kim nerede bulmuştur?
Cebir ile en eski bilgiler M.Ö.1700-1600 dan kalan eski mısır papirüsleri üzerinde yazılmış olarak bulunmuştur.
5)Ebu Abdullah Muhammed bin Musa el-Harezmi kimdir?
Ebu abdullah muhammed bin musa el harezmi matematik, gökbilim ve coğrafya alanlarında çalışmış ünlü bir türk bilginidir.
6)Türk-islam dünyasında cebirin kullanımı nasıl başlamış ve devam etmiştir?
Matematiğin geniş bir dalı olan cebire ait temel bilgilerin büyük bir çoğunluğu, 8. ile 16. yüzyıl Türk - İslam Dünyası alimleri tarafından ilk olarak ortaya konulmuş ve belli bir noktaya kadar daiğinde, açık olarak şu hüküm görülür.
7)Cebirin çeşitleri nelerdir?
açı ve üçgendir.
8)Cebirin kullanm alanları:
Matematik, Astronomi, Bilgisayar Programcılığı ve Tıp’ta cebir kullanırız.
9)Harezmi'nin cebir hakkında yaptığı çalışmalar: 
Cebiri müstakil bir bilim dalı haline getirmiştir.
10)Şimdiye kadar cebirle ilgili öğrendiğiniz konular nelerdir?
Cebirsel ifadelerdir.
11)

12)Cebirsel ifadelere örnek yazınız
3a+5b gibi cebirsel ifadelerde toplama veya çıkarma sembolleriyle ayrılan 3a ve 5b'ye terim denir
13)

14)Cebiri siz keşfetseydiniz hangi isim verirdiniz?
ben matematiksel ifadeler ismini verirdim.
15)Cebir olmasaydı matematik ne zorluklarla karşılaşırdı?
geometreyi felan bilmezdik öğrenemezdik.
16)

17)Değerlndirme raporu:
Cebirin nasıl bişey olduğunu daha ayrıntılı öğrendim ve bilgi edindim örnekler verdim.
18)Kaynaklar
internet ve ansiklopedi..

Çalışmalarım önce nasıldı?Şimdi nasıl gidiyor?
Görselim yoktu ve sorularımın bikaçtanesi yanlıştı.Görsellerle süsledim ve sorularımı düzeltdim.
Çalışmalarım ne denli açık ve anlaşılırdı?Çalışmalarım şimdi ne denli açık ve açık ve anlaşılır?
Yazılarım okunaklıydı fakat görsel olmadığı için çok dikkat çekmiyordu.Yazılarım daha da okunaklı ve görsel olduuğu için ilgi çekiyor.
Beklentilerim ne denli gerçekçiydi?Bu konuda şimdi ne düşünüyorum?
Sorularımın güzel olduğuna inanıyorum.Şimdi ödevimin daha güzel olduğuu düşünüyorum
Geliştirmeye açık alanlar başlangıçta nelerdi?Şimdi hangi alanlar geliştirmeye açık?
___________________________________________